سئو وب سایت چیست
سئو چیست؟ آموزش کامل SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو
این عبارتها برای موتورهای جستجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. تجربه به ما ثابت کرده است که ترافیک ورودی و موتورهای جستجو میتوانند یک موفقیت سازماندهی شده برای یک وبسایت تلقی شوند. اما در صورت سئو و بهینه نبودن وب سایت این موضوع عملی عکس برای وب سایت خواهد داشت. اینکه وبسایت شما عملکرد مناسبتری طبق استانداردهای موتورهای جستجوگر داشته باشد و همچنین بازدیدکنندگان و کاربران بیشتری را به خود جذب کند باید از سئو استفاده کند. فاکتورها و معیارهای بسیار زیادی برای سئو یک سایت وجود دارد که کاربران میتوانند از آنها استفاده کنند.
بهینه سازی تصاویر، فرآیندی است که به منظور کاهش حجم و افزایش کیفیت تصاویر وبسایت انجام میشود. این کار به افزایش سرعت بارگذاری صفحه، بهبود تجربه کاربری و سئو (بهینهسازی موتور جستجو) سایت شما کمک میکند. سئو (SEO) مخفف عبارت Search engine Optimizatin به معنی بهینهسازی موتورهای جستجو است. سئو شامل مجموعهای از تکنیکها و روشهایی است که وبسایت شما در نتایج ارگانیک موتور جستجو (SERP) ظاهر شده و رتبه بالایی کسب میکند. بهصورت خلاصهتر سئو باعث میشود شانس دیدهشدن سایت شما برای کاربرانی که دنبال محصولات و خدمات هستند بالاتر رود. ابزاری پیشرفته برای سئو است که به توسعه استراتژیهای مؤثر برای بهبود رتبهبندی وبسایتها کمک میکند.
در واقع سایتی که به جایگاه اول در بین تمامی رقبای مشابه برسد، بیشترین میزان فاکتورهای سئو را رعایت کرده است. به طور خلاصه میتوان گفت سئو وبسایت باعث میشود یک سایت توسط موتورهای جستجو مانند گوگل، در کلمات کلیدی دلخواه خود در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد و ترافیک بیشتری دریافت کند. به کمک این تخصص شما میتوانید در کلمات دلخواه در نتایج اول گوگل دیده شوید. زمانی که بخواهید به طور حرفه ای به این سوال پاسخ دهید که “سئو سایت چیست” یکی از مهم ترین عبارتی که با آن روبرو می شوید، الگوریتم های گوگل است. مثلا شما میتوانید محتوایی را بنویسید که به صورت عالی برای موتور جستجو بهینه سازی شده است، اما در صورتی که این محتوا برای انسان ها بی معنی باشد، هیچ فایده ای نصیب کسب و کار شما نمی شود.
در غیر اینصورت، Google سخت خواهد فهمید که سایت شما و مطالبتون درباره چیه. از این طریق، گوگل اطمینان پیدا میکنه که صفحه شما واقعاً در مورد موضوعی هست که در عنوان هم آورده شده. توجه داشته باشید توضیحات متا به اندازه تگ عنوان در اصول SEO اهمیت نداره. این شرکت دوتا از محتواهای خودشون رو با همدیگه مقایسه کرده تا ببینه که چقدر این محتواها میتونن به اشتراک گذاشته بشن و یا بکلینک بگیرن. بنابراین به جای خوندن یک پست با 20 نکته و یک پست دیگه با 15 نکته، همه چیز در مورد یک مطلب رو در یک صفحه واحد میتونید بخونید. برای دانش بیشتر، مقاله “بهترین اقدامات برای سئو” هم میتونه برای شما مفید باشه.
حتما شما هم بسیار از گوگل استفاده کرده اید و حتی گوگل و موتور جستجو را به عنوان واژه های مترادف به کار میبرید. موتورهای جستجوی دیگری هم مانند بینگ، یاهو، یاندکس وجود دارند در مقاله موتور جستجو چیست و انواع موتورهای جستجو ایرانی و خارجی، موتورهای جستجو را به طور کامل آن ها را معرفی کرده ایم. به طور کل اما بدانید که بیشترین استفاده در بین موتورهای جستجو از گوگل است و در ایران معمولاً سئو برای گوگل انجام می شود. علاوه بر آن، هزینه تبدیل یک فرد به مشتری از طریق سئو بسیار کمتر از سایر روش های بازاریابی است و اعتماد کاربر را راحت تر جلب خواهد کرد. همچنین جستجو با موبایل نسبت به سایر دستگاه ها سهمی بیش از 50 درصد را دارد، در نتیجه بسیار مهم است تا وبسایتتان برای دیده شدن در موبایل بهینه باشد.
چرا که به جنبههای دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر دادهاند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیفتر، بازدید و فروش بیشتری کسب میکنند. در ماه سوم میتوانید تمرکز خود را به صورت کامل روی تولید محتوا بگذارید. البته اصراری نیست که استراتژی محتوا را در ماه سوم بچینید، میتوانید از همان ابتدای شروع سئو سایت شروع کنید، اما بهتر است که تمام ایرادهای تکنیکال سایت خود را برطرف کرده و سپس محتوای متناسب ایجاد کنید. این اطمینان را داشته باشید سایتی که از نظر تکنیکال سالم باشد و محتواهای روی برنامه و مرغوب داشته باشد، میتواند جایگاه خود را در صفحه نتایج جست و جوی گوگل ارتقا دهد. برای سایتهای فروشگاهی، محتوای خوب میتواند منجر به ایجاد سرنخهای جدید شود. بدون شک، سئو کلاه سفید بهترین روش برای رشد رتبه و جایگاه سایت در موتور جست و جوی گوگل است.
بسیاری از آنها به طور رسمی توسط گوگل تایید شده اند، اما بسیاری از آنها در سطح گمانه زنی و نظریه باقی مانده اند. از نقطه نظر عملی، بهتر است بر روی عواملی تمرکز کنید که تأثیرشان ثابت شده است، اما همچنین سعی کنید که امتیاز خوبی را در همه زمینه ها کسب کنید. به یاد داشته باشید که یک استراتژی سئو موفق شامل فعالیت هم در سئو داخلی و هم در سئو خارجی می شود. حوزه کسب و کار، بودجه، اعتبار سایت و … از عوامل تبیین استراتژی سئو است. طبیعتا استراتژی که شما برای سایتی به بزرگی دیجی کالا دارید با استراتژی یک سایت محلی یکی نیست. شما میتوانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید.
هوش مصنوعی (Artificial Intelligence – AI) دیگر فقط یک ابزار کمکی برای سئو نیست، بلکه به بخش اصلی آن تبدیل شده است. الگوریتمهای یادگیری ماشین (Machine Learning – ML) در گوگل مانند RankBrain و BERT به شدت بهبود یافتهاند و اکنون میتوانند زمینه (Context) و منظور واقعی (Intent) جستجوهای کاربران را بهتر درک کنند. این یعنی دیگر نمیتوان فقط با استفاده از کلمات کلیدی خاص در متن، انتظار رتبه بالا داشت؛ بلکه باید محتوایی نوشت که واقعا به سوالات کاربران پاسخ بدهد. Chatbots و موتورهای تولید محتوا نیز در حال تغییر نحوه ارائه اطلاعات هستند و حتی گوگل از مدلهای زبانی پیشرفته مانند MUM (Multitask Unified Model) برای درک بهتر مطالب استفاده میکند. این فناوریها باعث شدهاند که تولید محتوای بیکیفیت و تکراری بهشدت افت کند، زیرا گوگل قادر است تفاوت میان محتوای عمیق و سطحی را بهوضوح تشخیص دهد. از این رو، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند GPT-4 و Bard برای بهینهسازی و تحقیق کلمات کلیدی توصیه میشود، اما تولید محتوای ماشینی بدون نظارت انسانی خطرناک است.
به طور قطع وجود کلید واژهای که ما در عنوان محتوای خود از آن استفاده کردهایم تأثیر بسیار زیادی بر روی سئو وب سایت ما خواهد گذاشت. Rendering به عملیاتی گفته میشود که در آن محتوای کد نویسی شده که به وسیله زبان html نوشته شده است به محتوای قابل خواندن توسط کاربران و بازدیدکنندگان وبسایت تبدیل میشود. تفسیر سمت سرور یا Server-Side Rendering به فرایند تبدیل شدن فایلهای html به اطلاعاتی که مرورگرهای مختلف میتوانند از آن استفاده کنند گفته میشود. زبان برنامه نویسی به افراد این اجازه را میدهد تا به زبانی که کامپیوترها متوجه میشوند به آنها دستورالعملها را القا کنند. همانطور که زبانهای زیادی برای ارتباط برقرار کردن بین انسانها وجود دارد مجموعهای از زبانهای برنامه نویسی نیز موجود هستند که برنامه نویسان به کمک آنها با کامپیوتر خود ارتباط برقرار میکنند. در ادامه تعدادی از مهمترین زبانهای برنامه نویسی که در حوزه سئو نیز مورد استفاده قرار میگیرند را برایتان نام برده و در مورد هر کدام از آنها توضیحات مختصری را در اختیارتان قرار میدهیم.
تا این زمان الگوریتمهای سئوی داخلی و خارجی تا حد زیادی پیشرفت کرده بود و صفحات بر اساس آنها دستهبندی میشدند. نکته مهمی که در تعریف سئو سایت و بک لینک ها باید بدانید این است که یک وب سایت زمانی به نتایج برتر گوگل می رسد که سایت های دیگر به آن لینک داده باشد. از نگاه ای ساده تر، سایت های دیگر، سایت شما را به کاربرانشان، توصیه کنند. این باعث می شود که سایت شما بیشتر مورد توجه گوگل نسبت به رقبا قرار گرفته و راحت تر به نتایج برتر گوگل برسد. با اطلاع از معنی سئو متوجه می شوید که یکی دیگر از المان های مهم برای بهبود سئو، جستجوی کلمات کلیدی می باشد. شما باید کلمات کلیدی را پیدا کنید که مشتریان و بازدید کنندگان سایت شما به دنبال آن ها هستند.
مهم نیست که یک محتوا چقدر خوب باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیکی که از آن کسب می کنید به تدریج کاهش یابد، مگر اینکه آن را تازه و به روز نگه دارید. بسیاری از متخصصین سئو استفاده از به اصطلاح کلمات کلیدی LSI را توصیه می کنند. در واقع استفاده زیاد از کلمه کلیدی در متن می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد. این صفحات به هم مرتبط هستند و یک نمای کلی از موضوع اصلی و همچنین بینش عمیق تری در مورد موضوعات فرعی ارائه می دهند. ما اولین مرحله در این فرآیند یعنی یافتن کلمات کلیدی مناسب را در فصل قبل پوشش داده ایم.
احمد اقتداری که با نام احمدخان اقتداری نیز شناخته میشود ایرانشناس، پژوهشگر خلیج فارس و جغرافیای تاریخی و فرهنگی مناطق جنوبی ایران و استاد دانشگاه ایرانی بود. او از خاندان خوانین گراش در دوران قاجار بود و منصبهایی چون ریاست ادارهٔ فرهنگ لارستان و شهرداری لار را در جوانی بر عهده داشت. عمدهٔ شهرت اقتداری به علت پژوهش در حوزهٔ خلیج فارس است و به همین علت به «پدر مطالعات خلیج فارس» مشهور است. او سواحل خلیج فارس و دریای عمان را برای فعالیتهای پژوهشیاش با پای پیاده طی کرده بود. او به علت پژوهشها و مطالعاتش در زمینهٔ ایرانشناسی، موفق به دریافت مدرک دکترای افتخاری تاریخ از دانشگاه تهران شده است.
در این سیستم گوگل سعی می کند که پاسخ های خوبی به سوالات کاربران به نمالیش بگذارد. در بسیاری از مواقع با جستجوی عبارتی در گوگل به لیستی از وب سایت ها خواهید رسید. اما در بعضی مواقع مشاهده می کنید که گوگل بخشی از محتوای یک وب سایت شامل پاسخ به سوالتان را در صدر نتایج به نمایش گذاشته است. مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید. لینک کانونیکال به طور ساده به معنای ریدایرکت URL ها برای موتورهای جستجو و نه کاربران است. این گونه موتورهای جستجو نسخه ای از URL یک محتوا را در نتایج جستجو به نمایش می گذارند که به عنوان لینک کانونیکال ذکر شده است.
این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات استفاده می کنند چیز طبیعیست. هدف آنها ارائه پاسخ های بهتر به کاربران، بازگشت آنها به موتورهای جستجو در آینده و صرف زمان بیشتر کاربران در نتایج جستجو است. لینک های داخلی موجب انتقال کاربران از یک صفجه به صفحه دیگری از همان دامین می شوند. ربات های موتورهای جستجو در اولین بازدید از وب سایت شما ابتدا به دنبال فایل robots.txt می گردند. این فایل حاوی دستوراتیست که نحوه تعامل گوگل با وب سایتتان را برای ربات ها تعریف می کند.
با وجود رایج بودن این روش معایب بیشتری نسبت به سایر روش های تعیین قیمت دارد، برای مثال یکی از این معایب را می توان میزان فشار و استرسی که به متخصص سئو وارد می کند دانست. به علاوه برای هیچ چیزی تضمینی وجود ندارد و سئوکار نمی تواند قول صد در صد برای بهبود رتبه بدهد. در نظر داشته باشید که گوگل ادسنس کاربردهای مختلفی در سئو دارد و ممکن است که با اصطلاح در بخش های دیگر، نیز روبرو شوید. خب امیدواریم تا اینجای کار به خوبی درک کرده باشید که تعریف سئو چیست؛ زیرا در این بخش بدون داشتن درک درستی از کلیات و مزایا سئو، نمی توانید اصطلاحات پرکاربرد سئو را درک کنید. تصویر بالا، صفحه اول نتایج گوگل پس از جستجو عبارت بسیار پرجستجو و پر رقابت “ترفندهای اینستاگرام” است که در واقع به آن SERP عبارت ترفندهای اینستاگرام می گویند و اعداد 1، 2 و 3 نتایج SERP هستند.
در این تکنیک با انجام روشهای غیر قانونی به صورت غیر قانونی و سریع میتوان به رتبه برتر سایت دست یافت و راه صد ساله را یک شبه پیمود. این تکنیک با شناسایی ضعفهای الگوریتم های جستجو، بهینه سازی سایت را به گونهای انجام میدهد که به جای حالت طبیعی قرار گرفتن در نتایج موتورهای جستجو، آنها را فریب دهد تا در رتبههای برتر قرار بگیرند. موتورهای جستجو روز به روز در حال هوشمندتر شدن هستند، اما نیاز به کمک ما نیز دارند. بهینه سازی وبسایت به موتورهای جستجو کمک میکند تا بتوانند محتوای سایت را بهتر درک نموده و از این طریق محتوای وب سایت ایندکس شده و در نتایج جستجو نمایش داده شود. برای درک درست از این تخصص ابتدا باید به اهمیت صفحه اول موتور جستجو بعد از هر سرچ اشاره کنیم.
از سوی دیگر، اگر تغییری پیشبینی نشده اتفاق بیفتد، تقریباً هرگز نمیتوانید از گزارشهای پیشفرض چیزی نتیجهگیری کنید. اولین قانون تجزیه و تحلیل این است که همیشه تا آنجا که ممکن است تلاش خود را معطوف به یافتن اصلی ترین علت کنید. این معیار به شما نشان می دهد که یک کاربر به طور متوسط در یک جلسه (Session) چند صفحه را بازدید کرده است. میتوانید به گزارش Source/medium بروید، دو دوره زمانی را با هم مقایسه کنید تا ترکیبی از Source/medium ای را ببینید که بیشترین افزایش کاربر را در مقایسه با دوره زمانی قبلی دارد. علاوه بر مشاهده عملکرد صفحات خود، شناسایی منابع ترافیک سایت بسیار مهم است.
می توانید با پر کردن فرم مشاوره ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید و از قیمت تخمینی خدمت سئو برای سایتتان آگاه شوید. برحی از امکانات گوگل مانند featured snippets یا related questions تحت تاثیر سئو می توانند باشند. به عنوان مثال داده های گرفته شده از وب سایت هایی مانند Wikipedia، WebMD و IMDB به خاطر اعتبار بالای این منابع است. این ربات گوگل، نرم افزاریست که به جستجو در وب پرداخته و سایت ها و محتواهای جدید را یافته و به ایندکس گوگل اضافه می کند. گزارش All Pages ابتدایی ترین گزارش و یکی از مهمترین دلایل استفاده از گوگل آنالیتیکس است.
گوگل این امکان را فراهم کرده است که افراد دارای سایت میتوانند با پرداخت هزینه در صفحه اول سرچ گوگل ظاهر شوند. نقش سئو در محتوا این است که با بهینهسازی محتوای وبسایت، به رتبهبندی بهتر در موتورهای جستجو کمک میکند و باعث جذب ترافیک وبسایت میشود. باید محتوای وبسایت شامل کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با صنعت و فعالیت شرکت باشد. سئو مارکتینگ (SEO Marketing) یا بهینهسازی موتورهای جستجو، مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها است که برای بهبود رتبه وبسایتها در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده میشود. هدف اصلی سئو مارکتینگ جذب ترافیک ارگانیک و افزایش دیدهشدن سایت در صفحات نتایج جستجو (SERPs) است. سئو (Search Engine Optimization) به مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها گفته میشود که به منظور بهینهسازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو استفاده میشود.
در تعریف سئو هم به این نکته اشاره کردیم که بهکارگیری روشها و دیدن اثر و نتیجه آنها زمانبر است و به استمرار زیادی احتیاج دارد اما در عوض ترافیک ماندگار و پایداری را بهصورت طبیعی به طرف وبسایت هدایت میکند. «NAP» مخفف «نام (Name)، آدرس (Address) و شماره تماس (Phone Number)» است. منظور از NAP Citation در سئوی محلی که میتوان آن را بهصورت «نقلقولهای NAP» ترجمه کرد، هر محلی در سطح وب است که نام، آدرس، و شماره تماس کسب و کار شما در آنها ذکر میشود. این محلها میتوانند وبسایتهای دیگر، فهرستهای راهنمای کسب و کار، پروفایل شبکههای اجتماعی و وبسایتهای ثبت بازخورد باشند. تا اینجا یاد گرفتید اصلیترین نکات در بهبود سئو فنی سایت چیست و چه مواردی را باید مدنظر قرار دهید. در ادامه در مورد سئو خارجی صفحه و اصلیترین تکنیکهای آن میخوانید.
تکنیکهای زیادی وجود دارند که میتواند به شما در دریافت بک لینک کمک کند و در عین حال برای کاربران نیز با ارزش باشد. همه تکنیک های لینک سازی مانند نوشتن نظرات اسپم در بخش کامنت ها بی ارزش محسوب نمی شوند. در فصل ششم از راهنمای سئو برای مبتدیان، به بک لینک ها، یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی برای موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. بنابراین اگر در دسته بندی هایی قرار نمی گیرید که کاربران علاقه مند به دیدن آن هستند، شانس کسب رتبه برای وب سایت شما بسیار کم است، حتی اگر در تمام معیارهای دیگر وضعیت خوبی داشته باشید. با این حال، اگر به نتایج جستجو نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمام نتایج صفحه اول جستجو برای “بهترین قهوه ساز خانگی” نظرات و راهنمای خرید هستند، نه صفحات محصول.
بهبود سئو سایت شما شود باید اطمینان حاصل کنید که به درستی بهینه شده اند. یکی از روش های بسیار پرکاربرد برای افزایش رتبه سایت سئو عکس سایت یا تصاویر است. با یکی دیگر از مقالات حرفه ای آموزش سئو برای بهبود سئو سایت در خدمت شما دوستان هستم. برای بهینهسازی این بخش، سرعت بارگذاری صفحات سایت باید به حداکثر برسد. به همین دلیل برای بهینه سازی سایت خود، از تصاویر با کیفیت بالا و با حجم مناسب استفاده کنید و در ضمن از فرمتهایی مانند JPEG یا PNG استفاده کنید که بهینه شدهاند و بارگذاری سریعی را از خود نشان میدهند. استفاده از ابزارهایی مانند توسعهدهنده وب Accessibility Inspection در مرورگرهای مختلف و نیز مراجعه به استانداردهای دسترسی پذیری وب میتواند به بهبود دسترسی پذیری صفحات وب کمک کند.
Programming Language یا Scripting Language بیشتر مواقع به صورت مترادف مورد استفاده قرار میگیرند. زبان اسکریپت نویسی یک زبان برنامه نویسی محسوب میشود اما زبان برنامه نویسی یک زبان اسکریپت نویسی نیست. اما این موضوع تنها در شرایطی اتفاق میافتد که ۲ بازدید با یک ip مشابه در فاصله زمانی مشخصی بین یک روز تا یک هفته اتفاق بیفتد در این صورت است که دو بازدیدکننده برای سایت ثبت خواهد شد. لینکهای خارجی را اکسترنال لینک می گویند؛ یعنی از سایتهای دیگر به سایت شما لینک داده شود. هر چه نرخ پرش سایت یا Bounce Rate کمتر باشد ما میتوانیم با خیالی آسودهتر رتبه بهتری برای سایت بدست بیاوریم.
کاربران وب برای پیدا کردن جواب سوال و یا کالای مورد نیاز به موتورهای جستجو روی میآورند. بعد از هر سرچ موتور جستجو (عمدتا گوگل) ۱۰ سایت برتر را پیشنهاد میدهد. اما سوال اینجاست این ده سایت برتر از دیدگاه چه کسی انتخاب میشود؟ عدهای تصور میکنند این ده سایت از دید کاربران انتخاب میشود و عده ای دیگر مطمئن هستند که گوگل این ده سایت را انتخاب میکند. باید بدانید بهینهسازی سایت در هر زمینهای (زمینه فعالی ت مثل اجاره خودرو، وکالت و ...) براساس سختی کلمات انجام میشود. یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در رابطه با وبسایت شرکت خودتان در نظر داشته باشید، این است که دیدگاه شما باید فراتر از موتورهای جستجو باشد. به بیان دیگر، شما باید به فکر کاربران انسانی باشید که به وبسایت شما می آیند و از محتوای شما استفاده می کنند.
به اون کلمه یا کلماتی که کاربر جستجو میکنه “کلمه کلیدی” یا کوئری (Queriey) میگن که به معنی پرس و جو هست. الگوریتمهای گوگل اصول SEO و بهینهسازی سایت رو بررسی میکنن و بسته به امتیازی که به شما میدن رتبه شما مشخص میشه. موتور جستجو برای نتایج طبیعی جستجو، سایتها رو بر اساس صدها فاکتور رتبهبندی میکنه. ولی بطور کلی، سه پارامتر “مرتبط بودن”، “معتبر بودن” و ارزشمند بودن” پایه رتبهبندی هستن. در واقع هیچ راهی وجود نداره که شما مثلاً پولی به گوگل بدید و بگید که جایگاه منو تو نتایج طبیعی بهتر کن. برای گرفتن رتبه بالا در نتایج طبیعی جستجو باید محتوای خوبی تولید کنید.
حقیقت این است که لینک دادن به سایر منابع با کیفیت می تواند از نقطه نظر سئو برای شما مفید باشد. نکته آخر اینکه باید از کلمه کلیدی هدف در انکر تکست لینک های داخلی خود استفاده کنید. اگر کلمه کلیدی هدف شما «ورزش در فضای باز» است و تصویر مردی را در حال بالا رفتن از کوه نشان میدهید، لازم نیست از متن جایگزین «مردی در حال انجام ورزش در فضای باز» استفاده کنید. قرار دادن کلمه کلیدی هدف در تگ عنوان (و تا حدی در متا دیسکریپشن) بسیار مهم است. در حالت ایدهآل، تا حد امکان بهتر است که کلمه کلیدی هدف نزدیک به ابتدای عنوان باشد. در حالی که عبارت «بهترین جاروبرقی» حجم جستجوی بسیار کمتری دارد (متوسط 13000 جستجوی ماهانه).
اما مشکل این است که وقتی کاربران در گوگل عبارتی مانند “خرید گل در تهران” را جستجو میکنند، وبسایت شما در نتایج جستجو دیده نمیشود. سئو فرآیندی پیوسته است و نیاز به بهروزرسانی و تطبیق دائم با تغییرات الگوریتمهای موتور جستجو دارد. هدف از سئو نه تنها کسب رتبههای بالا در نتایج جستجو است، بلکه جذب ترافیک مرتبط و تبدیل آن به مشتریان وفادار نیز مهم است. یکی از فاکتورهای اصلی سئو از نظر گوگل پیوستگی مطالب شما به یکدیگر درون وبسایت است. اگر در مقاله بازاریابی محتوا کلمه کسب و کار اینترنتی را به مقاله کسب و کار اینترنتی لینک دهید از نظر گوگل مقالهی بازاریابی محتوایی که نوشتهاید؛ دارای کیفیت بالاتری است. سئو معنایی یا Semantic Seo در حقیقت فرایند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در واژگانی است که در محتوای خود از آنها استفاده میکنید.
سئو به روش های مختلفی انجام می شود که به کلاه های سئو معروف هستند اما بسیاری از افراد سودجو وعده می دهند تا در کوتاه ترین زمان سایتتان را به رتبه 1 می رسانند. این روش استفاده از کلاه سیاه است و ممکن است در کوتاه مدت سایتتان را به رتبه خوبی برساند اما در طولانی مدت به سئو سایتتان آسیب بسیاری می زند. ابزارهای زیادی برای سئوی وب سایت وجود دارند اما ما سعی کردیم پرکاربردترین آن ها و بهترین ها را به شما معرفی کنیم. یکی از مواردی که در حین آموزشتان مهم است حتما یادگیری آن را مد نظر داشته باشید الگوریتم های گوگل هستند که می توانید لیست کامل آن را در مقاله الگوریتم های گوگل برای سئو تا 2023 مشاهده کنید. البته در بخش مقالات سایتمان می توانید با جستجوی الگوریتم، محتوای کاملی در مورد هر کدام از الگوریتم ها به صورت جداگانه بخوانید. در مقاله سئو تکنیکال چیست و آموزش سئو فنی در مورد ابزارها های سئو فنی، اصطلاحاتی مانند کراول، ایندکس، بودجه بندی کراول و … صحبت کرده ایم و توضیح داده ایم چه عواملی بر سرعت سایت تاثیرگذار هستند.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/